ŁÓDŹ – dlaczego warto zwiedzić?

Czyli miejsce, gdzie (wbrew pozorom) jest co robić.

Do Łodzi pojechałyśmy na koncert Imagine Dragons. Początkowo miałyśmy zostać tylko na koncert i od razu następnego dnia wrócić. Wycieczka przedłużyła się jednak i ostatecznie spędziłyśmy w Łodzi cały tydzień. I wbrew temu, co mówili nam znajomi – w Łodzi jest co robić!

1. Manufaktura

manufaktura_panorama_c581c3b3dc5ba

Manufaktura jest kompleksem budynków dawnej fabryki włókienniczej, które jakiś czas temu zamienioną w  największe centrum handlowo-usługowo-rozrywkowe w Polsce. Warto tam zajrzeć i zjeść coś dobrego, pójść do kina, (w zimę) na lodowisko albo po prostu przejść się między budynkami i obejrzeć to zjawiskowe miejsce (efekt jest milion razy lepszy po zmroku, ale to już trzeba zobaczyć, zdjęcia tego nie oddadzą). Na nas Manufaktura zrobiła ogromne wrażenie, może dlatego, że obie jesteśmy fankami czerwonej cegły. 🙂

2. Piotrkowska

maxresdefault

Główna ulica Łodzi, to tutaj toczy się całe życie warte uwagi turystów. Sklepy, bary, kawiarnie – to wszystko znajdziecie właśnie tutaj. Jest kilka sklepów wartych uwagi, które nie należą do tak zwanych sieciówek. Nam bardzo spodobał się sklep Lokaah, gdzie znalazłyśmy dużo bardzo taniej biżuterii, różnych dodatków i gadżetów (szalik-koc w bardzo przystępnej cenie! dodatkowo super torby). Poza tym byłyśmy w świetnej restauracji Sherlock, która nie dość, że ma super wystrój, to jeszcze serwuje świetne śniadania w przystępnej cenie! Byłyśmy też w dwóch kawiarniach – jedna z nich znajdowała się przy hotelu Grande, fajny wystrój, ale jedzenie ani kawa nie były szałowe. Drugim miejscem zwiedzonym przez nas była kawiarnia YELLOW, która znajduje się w OFF Piotrkowska, miejscu gdzie skupia się cały przemysł kreatywny Łodzi, na terenie dawnej fabryki bawełny. Super wystrój, jedzenie wyglądało dość oryginalnie, jadłyśmy tylko ciasto, ale menu proponowało bardzo dużo naprawdę ciekawych przekąsek. Ale kawa nie powala, a przynajmniej ta moja. 🙂

3. ZOO

559594e0a4889_osize933x0q70h1cd227

Może trochę dziecinna rozrywka i nie dla wszystkich interesująca, ale myślę, że Łódzkie ZOO jest dość fajne i warto tam zajrzeć jak już się do Łodzi wpadnie.

4. Muzeum Kinematografii

z19301626qbajkowe-pokoje-w-muzeum-kinematografii

To niesamowite muzeum pozwala poznać najstarsze technologie filmowania, powrócić do bajek z dzieciństwa, a co więcej zapewnia przy tym wspaniałą zabawę. Dość fajna opcja, szczególnie dla dorosłych, bo niewiele dzieci zna teraz takie bajki jak Muminki, Reksio, czy Pingwin Pingu. Jedno z pięter zrobione jest w formie studia filmowego, znajduje się tam kilka planów, a na każdym z nich można znaleźć bohaterów innej bajki. Ceny biletów to 7 zł ulgowy, 10 normalny, we wtorki, na wystawy stałe, wstęp jest bezpłatny.

5. Manekin

manekin-15

Chcesz sprawdzić dlaczego ludzie tak bardzo zachwycają się tą restauracją ale nie chce Ci się stać w kolejce (to problem szczególnie w Warszawie!)? Przyjedź do Łodzi! Też trzeba stać w kolejce ale jest to kwestia zaledwie 3 minut, obsługa dość żwawo pracuje, więc na stolik nie trzeba długo czekać. Taka przynajmniej była moja motywacja, żeby tam wejść. Ale oczywiście jedzenie mają całkiem niezłe, chociaż naleśniki z nietypowym nadzieniem (czyli inne niż z serem) jadłam już nie raz w innych restauracjach, więc może fenomen to to nie jest. Ale można się najeść, ceny są całkiem przystępne więc po długim zwiedzani fajnie wstąpić.

alicjadominika

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s