Kraków Live Festiwal dzień 1 🙆

Zacznijmy od tego, że zdążyłam przyjechać do Krakowa i od razu biegłam z dworca na festiwal z wielkim bananem na ustach. W końcu się zaczyna! Przy wejściu (dzięki siłom wyższym i logice człowieka) dostałam mapkę terenu oraz co najważniejsze, rozpiskę koncertów! Nie zdołam teraz policzyć ile razy jej użyłam, ale jestem bardzo wdzięczna za jej istnienie. 

Pierwszym zespołem który grał był Terrific Sunday. Pech chciał że byłam tak zafascynowana otoczeniem, że zdążyłam na ostatnie dwie piosenki tego zespołu. Nie mniej jednak byli naprawdę dobrzy więc w przyszłości będę musiała ich przesłuchać. Wracając do otoczenia na miejscu mamy kilka atrakcji np. Zdjęcia ze skoków na trampolinie czy granie w piłkę nożną mając na sobie wielkie przezroczyste kule (dawno tak dobrze się nie bawiłam!).Nie zabrakło również miasteczka festiwalowego pełnego jedzenia -kielbaska kosztuje tu 20 zł 😵 – i napoi. Jest kilka gier, sklep z gadżetami itp. 

COALS

Jest to pierwszy zespół na którego koncercie byłam od początku do końca. Nigdy wcześniej nie słuchałam ich muzyki i trochę żałuję. Nie jest to co prawda muzyka do tańczenia ale bardzo przyjemne się ich słucha. Zdecydowanie ich piosenki będą na mojej playliście Books Lover.

>> Tutaj będzie zdjęcie jak będę mieć lepszy Internet 👍 <<

DAMIAN „JR. GONG” MARLEY – From Poland to Jamaica.

To było coś niesamowitego. Panowie i Panie z Jamajki pokazali nam wspaniałe rytmy reggae przy których nie dało się siedzieć. Kontakt z publicznością, 10/10. Wspólne śpiewanie i skoczne rytmy sprawiły że byłam tak pozytywnie nastawiona jak już od dawna nie byłam. Super ludzie którzy bawią się swoją muzyką przez co dają świetne koncerty. Jeśli macie okazję ich posłuchać na żywo bez zawahania powinności pójść.

>>Tu też będzie zdjęcie nie martwcie się ;)<<

SIA

Ponieważ poprzedni zespół grał dłużej niż myśleliśmy przegapiłam Algiers a ponieważ ich nie znam trochę żałowałam. Nie mniej jednak zaczęła się długo wyczekiwana Sia i jej koncert. Było to niesłychane przedstawienie teatralne. Czułam się jak bym oglądała teledysk na żywo. Każda piosenka była wcześniej nagrana w takich warunkach jakie były na scenie. Nagrane teledyski były puszczane na ekranach po bokach a na scenie tancerze tańczyli do każdej piosenki. Wyglądało to fantastycznie. Na początku myślałam, że to jest nagrywane na bieżąco. Niestety ale Sia caly koncert stała z boku i jedyne co powiedziała do publiczności to „thank you Poland, dziękuję!” na sam koniec. W pewnym momencie pomyślałam nawet, że ona śpiewa z playbacku co wydawało mi sie nie możliwe bo przecież tyle pracy włożyli w ten występ! I w sumie utwierdziłam się w tym zdaniu, gdyż sprawdziłam u przyjaciółki w domu inne koncerty i niestety… według mnie to był playback. Czuję się w tym momencie oszukana 😭.

>>Tu będzie nawet coś więcej niż zdjęcie<<

MASSIVE ATTACK +YOUNG FATHERS

Na tym koncercie oślepłam. Dookoła ciemności a oświetlenie i to co oni pokazywali na ekranie na scenie sprawiło, że moje oczy chciały uciec z moich oczodołów. Wyobraźcie sobie że jest ciemno i nagle na długość ogromnej sceny pokazuje się migający biały pas na przemian z czerwonym światłem wprost na publiczność 🙈.

Przyznam, że wcześniej nie znałam tego zespołu i nie wiedziałam co mnie czeka. Moje biedne plecy zaczynały mnie boleć coraz bardziej więc ciężko mi było się wykręcić ale w końcu się udalo.

Bardzo podobały mi się piosenki które śpiewał Horace Andy (tak, sprawdziłam w internecie jak się nazywa 😂)! Trzeba im przyznać, że są to ludzie którzy otwarcie mówią co myślą. Podczas koncertu na ekranie za nimi wyświetlane były teksty wygładzające ich poglady. Największe poruszenie wywołały prawdopodobnie nagłówki gazet typu: Koniec Kurskiego w TVP czy te dotyczące łamania naszej konstytucji. Z publicznością z dużo się nie komunikowania głównie dlatego, że to co chcieli przekazać pokazali na ekranach.  

Nie ma co, było ekstra! No może poza kwestią playbacku… 😦
Ulotna

Skomentuj

